tisdag, mars 20, 2007

Kalendariet

hej!

jag har kidnappat fotofesten vi skulle ha nästa fredag den 23e. numera blir den, istället för på nationen, hemma hos mig. så på studentvägen 15 är alla som vågar varmt välkommna. tiden är halv7-7 och matosprit-Karin har lovat tilltugg! har vi tur blir det nåt bålartat att smutta på oxå. men ta med nåt att dricka o sen bär det av ut på Jonas klubb evening på Norrlands. så kom hit, så ska vi ha det lite

trevligt!
Hej!

För tillfället verkar det som att det är Petter som fixar aktiviteterna i fotoföreningen ;) för nu på söndag (25e) blir det, som tidigare annonserat, photoshopkurs i brända tentan! kl 15 börjar vi så se till att vara där i tid så att vi kan koppla ihop/koppla upp/koppla till våra maskiner. för en dator är bra att ha om man ska photoshoppa, så ta med en laptop med photoshop installerat! ! om man inte har en laptop så kanske det blir aktuellt att dela datorer..men det löser ni säkert. (jag har för närvarande ingen PS-skiva att dela med mig av, är det nån annan som har det och kan ta med?) det kommer finnas min dator och projektor och bord och elektricitet (förhoppningsvis) .

Det jag kommer, högst preliminärt, att gå igenom på kursen är ungefär följande:

- Den torra, tråkiga men lite nödvändiga biten där filtyper, komprimering, färgrymder och sånt kommer in.

- Den lite våtare biten där själva bildbehandlingen kommer in; t.ex., förutom alla basicverktyg i PS, kurvor och levels och masker. Kanske lite specialspecial- grejer oxå. vi får se vad orken/lusten/ tiden

tillåter oss till.

Så, alla är hjärtligt välkommna på söndag!

Vi ses! //Petter

Inga kommentarer: